piatok 24. apríla 2009

Nočný paradoxon


Hľadala som priateľa
našla som
medzi prstami lepí pavúčia sieť
možno je našim osudom
zapadať v prachu hviezd
inak neverím

na motýlích krídlach
ševelíme ako vietor
túžiac útechu neznámych miest
letom vpred, k výškam
...pavučina

kde je domov
rodný tieň čerešne
zašitá záplata na kolene
v spomienkach detstvo
jarná rosa, uložený poklad
pod zámkom na krku
hrdzavým kľúčikom
prerastá vzdychajúca tráva

vzrušenie z letu
berie pokojný deň
berie dych aj lásku noci
toľko vôní, farieb, zvukov
len viac žiadny dotyk ľudský
na povale šramotenie pavúkov

s dlaňou hore
chcela som sa spýtať
ale mlčím
ja aj ty
osud mlčí
dnes dych vlčí
vo vlasoch
čerešňový tieň

4 komentáre:

Peter V. povedal(a)...

už som si hovoril či sa tu niečo nové objaví. a objavilo :)
ako tradične, krásne (aspoň podľa mňa)H.

Anonymný povedal(a)...

chybaju mi chvile rozpravania sa s tebou a chybaju mi aj tvoje basne...
musis pisat viac :)
juraj

Soriri povedal(a)...

Vďaka Horus aj Jurko.
Veru, chýbajú mi rozhovory, s vami všetkými. Takí sme rozlietaní po svete.
Ani Ty už veľmi nepíšeš, asi už máš iné starosti a radosti. A veru veru, ten kroj Ti pristane :)

Anonymný povedal(a)...

nepisem lebo uz nepotrebujem pisat :) nasiel som stastie vo folklore a to ma naplna ohromnou radostou :) tazko sa to opisuje a este tazsie chape :) ale som zalubenyy :)))
skoro tak ako kedysi do teba ;)
jurko